Zabytkowe miasto Bocairent (Hiszpania)

Jako członek Związku Polskich Fotografów Przyrody, wybrałem się na kongres europejskiej federacji takich organizacji (IFWP) w Bocairent w Hiszpanii. 
Pierwszy raz w życiu byłem w Hiszpanii.W  przewodniku, który  posiadam nie było ani słowa o tym mieście, tymczasem mnie ono oczarowało. 
Niewielkie miasteczko (ok 4000 mieszkańców), ale należy do najpiękniejszych, jakie widziałem. Położone jest na wapiennym wzgórzu, robi wrażenie jak z innej epoki. 

Widok na Bocairent


Większość jego  zabudowy jest zabytkowa. Bocairent pochodzi z IX wieku, miasto było zbudowane przez Arabów i do dziś są zabytki z tamtych czasów. 
Są budynki pamiętające Maurów, zachowała się większość średniowiecznej zabudowy.  Do dziś sprawny jest arabski system zaopatrzenia w wodę. 
Arabowie wyryli pod miastem sporo grot, które do dziś się zachowały i część z nich można  zwiedzać.


Groty Mauretańskie

 Bocairent jest niezwykle pięknie położony na stokach gór Sierra Mariola. 
W pobliżu są głębokie wąwozy wapienne, na przeciwległym wzgórzu dawny eremistyczny klasztor spod którego jest piękny widok na miasto i jego otoczenie.

Wąwóz wapienny koło Bocairent


Wzgórze z klasztorem

Miasto położone ok. 90 km na południe od Walencji, z której dojechałem pociągiem do Ontinyent i dalej 10 km przez bardzo ciekawe wapienne wąwozy autostopem. Można tam też dojechać autobusem z Walencji.

Komentarze